2017

2019

Facility management.
Când „micile lucrări” se transformă în business pe milioane de metri pătrați

Fiecare dintre noi s-a enervat măcar o dată acasă din cauza micilor reparații necesare, de la un bec ars, la instalații cu probleme. Dacă extindem situația la o clădire de birouri de 50.000 mp, la un proiect rezidențial cu sute de apartamente sau un mall de 70.000 mp, „micile reparații”, mentenanța în general, devin deja un business în sine, iar de aici până la apariția companiilor de facility management a fost doar un pas, iar rolul lor e, în unele cazuri, decisiv.

În cazul unui sistem de servicii integrate de facility management, economiile proprietarului, care pot ajunge până la 30%, sunt generate de trei factori principali: reducerea costurilor cu personalul, cu energia și a celor presupuse de diverse autorizări necesare în inițierea și desfășurarea activității.

„Ideea de servicii integrate a venit tot de la clienți, în special de la cei care au realizat beneficiile unui singur furnizor pentru toată gama de situații cu care se poate confrunta construcția, întreținerea și buna funcționare a unei clădiri sau spațiu comercial. Vorbim mult despre mentenanță predictivă și preventivă, despre o varietate mare a sistemelor de monitorizare și corecție, despre echipe specializate și mai orientate spre eficiență”, spune Constantin Tomescu, fondatorul BMF Grup, compania care are printre clienți NEPI, Immochan, Kanal D, Decathlon, Inditex, H&M, Garanti Bank etc., al căror portofoliu include 400 de imobile de 5 milioane mp.

La sfârșitul lunii martie 2015, cu ocazia deschiderii centrului comercial Coresi Shopping Resort, am depășit un record intern, reușind cea mai mare mobilizare de personal într-un singur amplasament, respectiv 1.000 de oameni pentru diferite segmente – curățenie, pază, tehnic.

Piața de facility
management

Modificările apărute pe piața imobiliară, atenția din ce în ce mai ridicată la aspecte, precum sustenabilitate, eficiență energetică, costuri operaționale, fac ca dezvoltatorii și proprietarii de clădiri să fie atenți la serviciile de facility management.

Home
management

Cererea este în creștere și datorită acestui fapt suntem în permanență în căutarea unor soluții adaptate, personalizate pe specificul fiecărui spațiu pe care îl deservim. În prezent, tocmai piața și dezvoltatorii ne-au condus în direcția dezvoltării unei noi divizii, de home management, care se va concretiza în prima jumătatea anului viitor, susține fondatorul BMF Grup.